Co si myslí syrští křesťané? Rozhovor
Co si myslí syrští křesťané?
James Perloff, 31. března 2018
http://oraprosiria.blogspot.cz/2018/04/cosa-pensano-i-cristiani-siriani.html
Přeložil Regalát
„H“ se narodila v Damašku a legálně imigrovala do Spojených států ze Sýrie před více než 20 lety, dlouho před zahájením války. Stala se občankou Spojených států a získala doktorát na americké univerzitě. Mluví perfektně anglicky a arabsky. Nedávno se vrátila z cesty do Sýrie, kde má mnoho členů rodiny a přátel, kteří ji informují o situaci. Je také jednou z nejkrásnějších a nejodvážnějších křesťanů, se kterými jsem se kdy setkal. Zachovávám jméno H chráněno, protože nechci tímto rozhovorem ohrozit bezpečnost její rodiny v Sýrii nebo její profesionální práci ve Spojených státech.
Zpočátku jsem předpokládal, že naše diskuse bude rozdělena do dvou částí; nejprve jsem chtěl poskytnout stručný přehled o pozadí americké politiky. Když jsme se posadili, řekl jsem H, že jsem novinář od roku 1985. Začal jsem vysvětlovat, že Amerika je řízena oligarchií, která je skryta za fasádou bipartijní demokracie, že prezidentští kandidáti byli dlouho „předvoleni“, že Američané byli opakovaně klamáni o minulých a současných válkách a náš tisk je ovládán stejným zařízením, které kontroluje politiky. H se usmívala, a rychle jsem pochopil, že nic z toho, co jsem řekl, pro ni není novinkou. (…) Syřané ve skutečnosti znají lépe realitu americké geopolitiky, než ji zná většina Američanů. Takže po čtyřech minutách jsem se zasmál a řekl H, že moje „lekce“ skončila. Požádal jsem ji, aby mi řekla pravdu o Sýrii.
JP (James Perloff): Nejprve mi řekni o Bašaru al-Asadovi. Americká média a mnozí politici ho zde líčí jako zlého diktátora, který utlačuje lid Sýrie a musí být svržen jednou z našich neustále opakovaných „změn režimu.“ Jak lidé Sýrie posuzují a co si myslí o Asadovi? A především bych rád, abys řekla mým čtenářům, jak o něm uvažují křesťané ze Sýrie.
Milují to. Křesťané to milují. Respektuje všechna náboženství. Mnoho Američanů má špatnou představu, že Sýrie je muslimský stát. Není to tak: je to sekulární stát, i když křesťané jsou v menšině. Každý měsíc Bašar navštěvuje jeptišky kláštera Mar Tekla, ty, které ISIS předtím unesl. A také navštívil klášter Seidnaya. Bašar neměl být prezident, to víš. Na tu pozici byl připravován jeho bratr. Bašar studoval medicínu a specializoval se na oftalmologii, oční medicínu. Ale poté co zemřel jeho bratr, otec ho požádal, aby se připravil místo něj na vedení Sýrie. Bašar přinesl Sýrii velkou prosperitu. Před lety, když proti nám USA vyhlásily sankce, byli jsme přinuceni vyrábět naše spotřební výrobky. Bylo to těžké, ale stali jsme se soběstačnými a začali mnoho produktů vyvážet. Víte, Sýrie před válkou neměla veřejný dluh. Takže my shledáváme jako „humorné“, když nás americký tisk nazývá „zemí třetího světa“, když uvážíme, kolik dluhů mají Spojené státy.
Pokud jde o Asada, Syřané ho milují. On obvykle chodí bez ochranky mezi lidi, bez tělesných strážců. Víš, je to Alawita (Alawité jsou určitým proudem v šíitském islámu), zatímco většina syrských muslimů je sunnitská, ale stejně ho milují. Samozřejmě, někteří z nich by raději měli sunnitského prezidenta a jsou lidé, kteří se staví proti němu. Neexistuje však prezident, kterého by měli rádi všichni jeho lidé. Podívejte se na Obamu nebo Trumpa, nikdo nemá 100% souhlas, ale většina Syřanů Bašara miluje. Já osobně znám lidi, kteří s ním chodili do školy, a všichni se zaručují za jeho osobnost.
JP: Křesťané bojují v syrské armádě spolu s muslimy?
H: Ano, bojují proti stejnému nepříteli. Mnoho křesťanů v syrské armádě zemřelo. Najdou ti nějaké obrázky křesťanských vojáků, jak se modlí v kostele, dřív než půjdou do bitvy.
JP: A co takzvaní „rebelové“, jak tvrdí Spojené státy, kolik je vlastně Syřanů?
H: 80 až 90 % jsou cizinci, většinou ani nemluví arabsky. Přicházejí z celého světa: Afghánci, Saúdové, Libyjci, Čečenci, dokonce i z Kanady. Vycvičují se v Turecku a Jordánsku.
JP: Bylo mi řečeno, že Spojené státy platí těmto žoldnéřům víc, než platí našim vojákům (USA).
H: To nevím, ale oni bojují pro ty, kdo jim víc zaplatí.
JP: (…) Nyní v Americe slyšíme mnoho zmatených pojmů, které označují „rebely“: ISIS, Daeš, Al-Kajda, Al-Nusra, Bílé helmy. Můžeš to vyjasnit?
H: ISIS je totéž, co Daeš, a je podporován Saúdskou Arábií. Jabhat al-Nusra získává podporu z Kataru. Oba jsou spojenci Spojených států a Spojené státy to ví a nadále jim říkají „umírněná opozice“. Jabhat al-Nusra, al-Kajda, Bílé helmy jsou v podstatě stejné. Ať už je jejich jméno jakékoli, jsou placeny, aby v Sýrii vedly válku proti vládě.
JP: Jak jistě víš, film The White Helmets (Bílé přilby) získal Oskara za „nejlepší dokumentární film“. Je to velký příklad toho, jak je Hollywood zpolitizovaný. Jistě, Hollywood řídí tentýž systém, který kontroluje informační prostředky a vládu.
H: Vlastně jsem o tom nevěděla, ani jsem neviděla ten film. V Sýrii jim říkáme „Evil Helmets“ (Zlé přilby) nebo dokonce „Devil Helmets“ (Ďábelské přilby). Vytváří spoustu falešných zpráv. Když začaly boje kolem Homsu, přišli muži s kapucí a vyhnali tetu a některé z jejích sousedů z postele, postavili je venku na ulici v pyžamu. Bojovníci je natáčeli a pak tu nahrávku vysílala Al-Džazíra a říkala: „To dělá Asad svému lidu.“ Jak možná víte, Al Jazeera uzavřela dohodu s kanálem Al Gora. To všechno mi připomíná film Vrtěti psem, ve kterém vláda najme hollywoodského režiséra, aby natočil falešnou válku, která se ve zprávách bude vysílat, jako by se to opravdu stalo. V dnešní době je snadné dělat falešné zprávy.
JP: Co by se stalo syrským křesťanům, kdyby Asad byl svržen a tito lidé zvítězili?
H: To nechtěj vědět... V Málúle čtyři křesťané, tři muži a jedna žena, měli pistole u hlavy, ISIS je nutil vzdát se Krista, jinak budou zabiti. Odmítli se Krista vzdát. Takže všichni byli zabiti; muži zemřeli po mučení a o ženě se myslelo, že je mrtvá, ale byla ještě naživu a mohla ještě o té události vypovědět. Ale chci, abys věděl, že všechny tyto skupiny nejenže zabíjejí křesťany, ale zabíjejí i muslimy, kteří nesouhlasí s jejich přesvědčením, ať jsou to sunnité, šíité nebo členové jiných větví islámu.
JP: Pro mě je to šílené, že máme tady v Americe podporovatele Trumpa, kteří vyznávají, že jsou křesťané, ale kteří podporují jeho politiku „Asad musí jít“, jež je totožná s neo-konzervativní politikou „Asad musí odejít“ Obamy, Johna McCaina a Hillary Clintonové. Jak víš, poté co spustil 59 raket proti letecké základně Shayrat, napsal jsem článek s titulem „Čtrnáct důvodů, proč byly letecké útoky na Sýrii opravdu špatným nápadem.“ Jeden příklad za všechny: není možné odstranit chemické zbraně bombardováním; to by je jen uvolnilo do atmosféry a ublížilo lidem. To je jasný důkaz, že Trumpova vláda věděla, že Asad nepoužíval chemické zbraně proti svému lidu.
H: A jaký by byl motiv Asada, když těsně předtím dosáhl obrovského vojenského vítězství? [v Aleppu]. Kdykoli média začnou hovořit o chemických zbraních, znamená to jen jednu věc: že syrská armáda dosáhla velkého vítězství. Stejně jako vítězství teď v Ghútě, které jsme zoufale potřebovali, protože pokud by padla Ghúta, mohl by padnout Damašek, a to by byl konec Sýrie. Amerika chce zabránit tomu, aby syrská armáda postoupila, a tak vytvářejí výmluvu, aby mohla bombardovat armádu, kterou zoufale potřebujeme k naší obraně.
JP: Ano, hned poté, co Trump bombardoval leteckou základnu, zahájil ISIS novou ofenzívu, aby znovu získal Homs. Takže Trump vlastně udělal to, že zahájil útok na podporu ISIS, což je velmi ironické, protože se dostal k moci hlavně jako odpůrce islámského extremismu. Samozřejmě, Amerika dlouho podporovala ISIS zbraněmi a výcvikem. Řekni mi, co si Syřané myslí o motivacích americké vlády?
H: V Sýrii říkáme: Amerika není Amerika, Amerika je Izrael.
JP: Existují bývalí členové Kongresu, jako byli Cynthia McKinney a Jim Traficant, kteří potvrdili, co jsi právě řekla.
H: Matka pochází z Homsu; právě tam získali bojovníci své první vítězství. Víš, jakou vlajku tam vztyčili, když se to stalo?
JP: Ne, nevím.
H: Byla to izraelská vlajka. Mí přátelé a rodina si to hned vyfotili, pak to bylo rychle odstraněno.
JP: Myslím, že by to nemělo být překvapením. ISIS nikdy nezaútočí na Izrael, jeho ranění byli léčeni v izraelských nemocnicích a izraelský plukovník [Yusi Oulen Shahak] byl zajat s bojovníky ISIS. Nedávno jsem četl, že američtí vojáci veleli společnému cvičení s Izraelci, největšímu vůbec. To zahrnovalo fiktivní útok na Sýrii, Libanon a dokonce i na Gazu.
H: To jsem nevěděla, ale vím, že Američané mají v Sýrii asi 20 základen. Přijímali pomoc od Kurdů.
JP: Dvacet? No, pak opravdu vážně rozšířili válku. A nemají právo být tam. Dokážeš si představit, jak by Američané reagovali, kdyby na nás cizí země vyslala raketové střely a postavila základny na naší půdě? Mimochodem, odkud jsi získala informace o 20 základnách?
H: Ze syrských zpráv, stejně jako z mých kontaktů v Sýrii.
JP: Jak spolehlivá jsou podle tebe syrská média?
H: No, musím říci, že v každé zemi bude v médiích jistá dávka stranění. Proto je vždy důležité mít informace od svých kontaktů prostřednictvím sociálních médií a od přátel a rodiny v terénu. Ti mohou říct, co se opravdu děje.
JP: Pak se tě chci zeptat, jak Syřané vnímají Rusy.
H: Kdyby nebylo zásahu Ruska, Sýrie by už dávno padla. Rusové jsou podle Syřanů dobří lidé. Nikdy nás nezradili. Víš, když jsem byla dívka v Sýrii, bydleli jsme velmi blízko jejich vládních úřadů. Vídala jsem je na koupališti. Cítila jsem se s nimi velmi dobře, byli to velmi schopní lidé, kteří se starali o své věci. Syřané důvěřují, že Rusko dokáže držet své slovo, ale nikdo nedůvěřuje Spojeným státům. Všichni v Sýrii a na celém Blízkém východě vědí, že Amerika může být jeden den tvůj přítel, a potom následující den tě bodne do zad, protože tolikrát takto zradili arabské země.
JP: Ano, máme k tomu spoustu příkladů, jako jsem si jist, že víš, že jsme jednu dobu vyzbrojovali Saddáma Husajna a před ním Tálibán.
H: Ano. K tomu lze říci, že byly časy, kdy Syřané Ameriku opravdu milovali a respektovali. To se však změnilo v posledních dvaceti letech.
JP: Právě teď se v Rusku objevuje obrovské křesťanské probuzení a Putin je samozřejmě pravoslavný křesťan. Nedávno jsem četl, že jedním z důvodů, proč zasáhl v Sýrii, byla také ochrana pravoslavné církve, která je přítomna v Sýrii po 2000 let, a povzbudil ho k tomu patriarcha Kirill.
H: No, nevím, mohla by to být pravda. Nicméně chci také říci, že žádný národ neobětuje své vojáky, pokud to není také v jeho národním zájmu. Rusko má v Sýrii zájmy na ropě a zemním plynu a má také další přístup k moři, které potřebuje. Samozřejmě, Západ má své plány se syrskou ropou a plynem, což by ohrozilo ruské hospodářství. Musíš chápat, že situace v Sýrii je velmi složitá. Máme tu Golanské výšiny, které nám Izrael vzal a nechce je vrátit, takže Sýrie je ve sporu s Izraelem. V Sýrii existují sunnitské skupiny, které by chtěly Asada nahradit sunnitským prezidentem; to by znamenalo štěstí pro Saúdskou Arábii, sunnitskou zemi, a oslabilo by to Irán, což je šíitská země. Existuje mnoho faktorů a důvodů pro tuto válku, pojďme tomu říkat světová válka, kterou bojují žoldáci žoldáků v Sýrii, stejně jako v Iráku a Jemenu. Stejní hráči jsou i v těchto zemích. Abychom to zkrátili, je to válka mezi dvěma velkými mocnostmi, Amerikou a Ruskem, s jejich spojenci, v naší zemi. Ve skutečnosti ta poslední záležitost se zavražděným bývalým ruským špionem, a vyhoštění ruských diplomatů, nemůže být náhoda, že se to stalo ve stejné době, jako byl náš úspěch v Ghútě. Máme informace, že Rusové vážně varovali Spojené státy, aby nezasahovaly bombardováním naší armády, jinak by to mělo důsledky.
JP: Všichni jsme se ptali, jestli Západ nepoužívá aféru Skripal k zahájení světové války! Jinými slovy, mohli se skutečně pokoušet tlačit Rusko, aby zase napochodovali do Sýrie.
H: Ano, anebo aby udělali nějakou dohodu o Sýrii.
JP: Teď ti chci položit otázku, na kterou může být pro tebe obtížné odpovědět: před pár týdny jsem tě viděl plakat, oblečenou v černém. Zeptal jsem se tě, co se stalo, a ty jsi mi řekla, že vaše území nedaleko Damašku bylo těžce bombardováno Izraelci.
H: Nejen Izraelci, ale také od Jabhat al-Nusry. Používají nelegální typ bomby, nemohu si vzpomenout, jak se jí říká. Ale je tam mnoho obětí, a o žádné z nich americká média nic nehlásila. My [H a její rodina] jsme měli štěstí, protože jsme tehdy dorazili, ale ne přesně v čase, kdy bylo bombardování.
JP: Četl jsem, že Izraelci se snaží tyto útoky ospravedlnit slovy, že jsou v Sýrii Íránci.
H: Ach, Jime, Izraelci se neospravedlňují! Dělají si, co chtějí. Vědí, že vyváznou bez trestu v každé své činnosti.
JP: Dovol mi, abych se tě na to zeptal. Jsou Íránci v Sýrii?
H: Ano, samozřejmě. Máme íránské dobrovolníky v syrské armádě. Ztratili jsme v této válce mnoho vojáků, takže potřebujeme jejich pomoc.
JP: Ale proč by Íránci měli bojovat za Sýrii?
H: Protože vědí, že pokud padne Sýrie, Írán bude příští na řadě.
JP: No, to je důvod, který dává smysl.
H: Samozřejmě: Íránci také podporují Hizballáh v Libanonu. Věděl jsi, že Hizballáh je považován za teroristy pouze v Americe? V Evropě je tak nikdo nenazývá.
JP: Jak optimističtí nebo pesimističtí jsou Syřané, pokud jde o vítězství?
H: Doufáme ve vítězství a povzbuzují nás úspěchy syrské armády, ale lidé jsou vyčerpaní. Mnozí jsou hladoví a depresivní; mnozí z nich nemají peníze, protože léta nemohou pracovat kvůli válce. Když v Sýrii někdo přeje „Pěkný den“, má to jiný význam než v Americe. V Sýrii „Pěkný den“ obvykle znamená: „Doufám, že se vrátíš živý a celý.“ Protože víš, že se můžeš vrátit zpět živý, ale ne úplně celý.
JP: Je něco jiného, co bys chtěla sdělit Američanům?
H: Ano, důvodem, proč existuje „syrská přistěhovalecká krize“, je válka. Mnoho lidí bylo nuceno odejít, protože neměli na výběr. Nechte nás být, a další syrské přistěhovalecké problémy už nebudou. Také bych vám chtěla říci, že miluji Ameriku a jsem šťastná, vděčná a poctěna, že si můžu říkat Američanka. Prostě jen nesouhlasím s politikou na Blízkém Východě. Chtěla bych lidi povzbudit, aby se dívali za titulky a přemýšleli předtím, než si vytvoří názor. Vlády po celém světě vytvářejí falešné záminky pro války. Vyzývám Američany, americké vůdce a světové vůdce, aby soutěžily v pokroku lidstva místo toho, aby soutěžily ve vytváření zbraní, které ničí lidstvo. Je to můj sen, vidět lidi, jak pracují společně, spíše než proti sobě, vytvářejí hojnost, ne strach a nedostatek. Když se daří těm druhým, daří se nám všem. Jak řekl apoštol Jan: „Jestliže nemilujete svého bratra, kterého vidíte, jak můžete milovat Boha, kterého nevidíte?“
Rozhovor v angličtině i s odkazy:
https://jamesperloff.com/2018/03/30/a-syrian-christian-reveals-what-is-really-happening-in-syria/
Komentáře
Přehled komentářů
rx price comparison https://onlinecanda21.com/ brand viagra
hoagland pharmacy dgsbvfdGuthneewfcavw
(LhdvPhize, 23. 4. 2021 12:45)sfter market cialis https://asciled.com/ buy black cialis
safa.el.sadat@gmail.com
(Safa, 21. 6. 2019 3:31)
Helló Mindenki, a nevem Safa El Sadat, 20 éve házas vagyok a férjemmel, és két fiam van, egy idősebb 16 és fiatalabb 11 év. A férjem nagyon szeretett, de egy olyan pontra jutott, amikor egy nővel foglalkozott, aki munkatársa. Soha nem képzeltem el, de valahogy megváltozott az én hozzáállása a hozzám és a gyerekekkel, a késői munkából eredő gondolkodásmód gondolta át az ügyet, még akkor is, ha március 20-án megünnepeltem az esküvőn. jubileumi nap, 15 nappal az esküvő évfordulója előtt bevallotta, hogy igen, hogy szexelte a munkatársaival. Az ágyamba hozta, amikor munkába mentem, ez azt jelenti, hogy az érzéseim teljesen értéktelenek voltak neki, a lelki állapotom tele van kínokkal, azt hiszem, nem tudom elfelejteni és helyreállítani a fájdalmat. ő és én soha nem akartam megcsinálni az erőszakkal, ő akar legyőzni engem, amikor elvált, azt mondta, hogy féltékeny a kapcsolatunkkal, és ő tönkretesz engem a férjem vételével. Meg kellett beszélnem egy barátommal, aki megkért, hogy találjak egy helyes varázslatot, először soha nem hittem ebben a Cast helyesírásban, de meg kell próbálnom, amíg nem találkoztam a PROPHET NOSA UGO e-mailben az interneten arról, hogy segített annyi embernek, hogy visszaszerezze és segítse a kapcsolat megteremtését és az emberek boldogságát a kapcsolatukban és más szellemi betegséggel kapcsolatos történetekben, és többet, elmagyaráztam a helyzetemet, és segített nekem néhány imát, néhány gyógynövényt és gyökerek és egy kis áldozat, amit tettem, és 7 napon belül visszatért, hogy bocsánatot kérjen, és ez csak egy csoda volt számomra, boldog vagyok ma, hogy segített, és büszkén mondhatom, hogy a férjem most újra velem van és most szerelmes belém, mint soha.
Szüksége van segítségre a kapcsolatodban, mint például a férfit, feleséget, barátot, barátnőt, lottó nyerését, gyógynövénygyógyulást, HIV-t, STD-ket, asztmát, ízületi gyulladást, fibroidot, stroke-ot vagy bármilyen betegséget, spirituális problémát Az álláskeresés, a hozzászólóimnak, akik az életem kihívásaira vonatkozó segítséget igényelnek, kapcsolatba kell lépniük a PROPHET NOSA UGO-val, és örülök, hogy megtetted.
E-mail: nosaugotemple@gmail.com
WhatsApp: +34631686040
+17207992813
levitra walmart $9 fbdcacldWrinoBtjIcetsv
(Jbsdfrups, 24. 4. 2021 10:59)